Alla inlägg den 17 oktober 2014

Av Pernilla Nyberg - 17 oktober 2014 20:44

 

Fredag och tacos. Fast inte riktigt vanlig tacos. Vi hade lax till istället, och eget tortillabröd. Det dissades av äldste sonen innan han ens hade smakat. För att de inte såg ut som vanligt.... Yngste sonen åt i alla fall glatt flera stycken. Det är klart att det var mycket godare än köpt tortilla, det går inte att jämföra. Det negativa är att det tog väldigt lång tid att steka dem. Jag vill att bröd ska vara roligt att baka och inte en jobbig arbetsuppgift. Tortilla var tråkigt att baka. Riktigt tråkigt! 


8 dl vetemjöl

1 1/2 tsk bakpulver

1/2 tsk salt

1/2 dl olja

3 dl vatten


Källa www.ica.se


Degen skall vila övertäckt i en halvtimme för att sedan delas i 20 bitar och kavlas tunna i mjöl. Sedan skall de stekas i en torr panna ett par minuter på varje sida. 


Som sagt, väldigt goda, men tråkiga och tidskrävande att göra. Antagligen kommer jag inte göra det igen. Jag bakar i så fall hellre något annat slags bröd och har till denna rätt, för maträtten får full pott i poäng! 


Presentation


Här finner du härligt goda brödrecept som jag har bakat. Jag finns även på Instagram, @pernilla.nyberg.bakahemma

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards