Alla inlägg den 29 maj 2015

Av Pernilla Nyberg - 29 maj 2015 12:47

 

Igår fick vi ett spontant besök av min kära vän, Erika. Mattias jobbade sent, som varje torsdag, så vi fick en trevlig pratstund oss tjejer emellan. (Kan tilläggas att Johannes var oerhört pratsam igår, så vi blev avbrutna ett antal gånger.) Alexander var som vanligt ganska tyst, men det visade sig när han skulle gå och lägga sig att han hade ont i örat. Han är aldrig ledsen, varken innan han ska sova eller på nätterna, men denna natt var lite smågnällig. Inte så konstigt, för när han vaknade hade det vätskat från det onda örat. Som vanligt, när våra barn har ont i öronen, så spricker trumhinnan. Idag är det därför vab och läkarbesök. Nu har han sovit från klockan halv tio, drygt 3 timmar, utan frukost. En lugn dag för mig med andra ord.


I vilket fall så bakade jag en morotslimpa till räksoppan igår, som jag bjöd Erika på. Jag hämtade inspiration från www.minmatvarld.for.me och ändrade en del från hennes recept. 


För en limpa

3,75 dl dinkelmjöl fullkorn

1,5 dl grahamsmjöl

0,75 dl rågflingor

0,5 dl solroskärnor

1 msk linfrön

0,75 msk bakpulver

0,75 msk bikarbonat

0,75 msk salt

3 dl filmjölk

2 dl finrivna morötter


Blanda alla ingredienser och ha i en smord form, alt med bakplåtspapper i, istället. Grädda i ca 45 minuter på 170 grader. Saftigt, supergott och superenkelt bröd. 

Presentation


Här finner du härligt goda brödrecept som jag har bakat. Jag finns även på Instagram, @pernilla.nyberg.bakahemma

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards