Alla inlägg den 30 oktober 2015

Av Pernilla Nyberg - 30 oktober 2015 07:58

 

Här kommer ett gott och härligt recept på ett nyttigt knäckebröd. Jag hade i rejält med kummin för att få mycket smak av det, men det gör man som man vill. Man kan helt utesluta det eller ha i någon annan krydda om man hellre vill det. Den här smeten blir ganska lös och den är lätt att hantera och kavla ut. Det är roligt när det är lätt att få fina bitar av käckebröd.


En plåt:

2 dl grahamsmjöl

1 dl solroskärnor

1 dl chiafrön

1 msk kummin

1 tsk salt

1/2 dl rapsolja

2 dl kokhett vatten


Blanda samman alla ingredienser och kavla ut det mellan två bakplåtspapper. Avsluta gärna med kruskavel och nagga knäcket. Sporra ut bitar innan gräddningen för att det ska vara lätt att bryta bitar efteråt. Grädda på 175 grader i ca 40 minuter. Som jag alltid säger, är det bra att ha koll på ugnen när man bakar knäckebröd. Det kan gå fort och det beror så mycket på vilket ugn man har för hur lång tid det tar att grädda det. Knäcket skall vara hårt när det är färdiggräddat.



Presentation


Här finner du härligt goda brödrecept som jag har bakat. Jag finns även på Instagram, @pernilla.nyberg.bakahemma

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards