Alla inlägg den 3 juni 2015

Av Pernilla Nyberg - 3 juni 2015 16:11

 

Sommarfest på dagis och Johannes ville baka bananbröd. Det hade jag aldrig testat tidigare, så det var intressant. Det blev nästan som en sockerkaka, men utan socker. Bananerna gjorde brödet oerhört saftigt, nästan lite kletigt. Perfekt när man har bananer hemma som börjar bli lite för bruna för att man ska vilja äta dem. Gott!!! 


Kan tillägga att det var regn på denna sommarfest, så vi fick höra barnen sjunga och äta vår medhavda matsäck inomhus. Tråkigt att inte kunna vara ute, men en trevlig tillställning i övrigt.


Ett bröd

2 dl fiberhavregryn

1/2 dl vetekli

3 1/2 dl rågsikt

1 dl hackade hasselnötter

1 dl mixade olika nötter och frön (jag hade valnötter, pumpafrön, solrosfrön, linfrön, vetekross, rågkross och chiafrön)

2 tsk bikarbonat

1 tsk salt

2 st mosade bananer

1/2 dl brödsirap

2 1/2 dl filmjölk


Blanda först alla torra ingredienser innan du blandar i resten. Grädda på 200 grader i ca 40 minuter och du får ett härligt saftigt bananbröd som passar utmärkt som både frukost och mellanmål, med eller utan smör och annat pålägg.



Presentation


Här finner du härligt goda brödrecept som jag har bakat. Jag finns även på Instagram, @pernilla.nyberg.bakahemma

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards